Den japanska återförsäljaren har en inkluderande inställning till mode. Drivs av I.D. Land Company erbjuder butiken ett rikt urval av diskreta inhemska varumärken (Cantate, Digawel, Kaptain Sunshine), olika internationella avtryck (Frank Leder, E.Tautz, Studio Nicholson) och till och med egna egna etiketter (UNIVERSAL PRODUCTS, I) med det enda förenande elementet som ett element i mångsidig, enkel klädsel. Detta motiv informerar deras senaste samarbete, en gemensam insats med Reebok som tyst remixar den tidlösa Reebok Club C 85.
I likhet med JJJJOUND och Patta tar varumärket över Reeboks sidofönster, även om tungan är relativt orörd. Istället har skon nu en minimalistisk vit övre som håller den övre helt tonal till mockaskyddet. Till och med mellansulan och innersulan utförs i matchande bleka nyanser, kontrasterar starkt mot den rika marinblå yttersula. Detta matchar en av de två medföljande snören, vilket möjliggör minimal visuell transformation.
1LDK: s webbutik och fysiska butiker – exklusive den nyligen slutna parisiska utposten – kommer att få den subtila Reebok sneaker den 3 april och sälja för 14 300 JPY (cirka 130 USD).
Läs mer om andra modeller och nyheter här.