Sedan 2010 har detta ändå levererat produkter under en designestetik som kallas ”New Vintage”. Nyligen har Seoul-baserade varumärket fört sin vision till Converse Chuck 70 och One Star för sitt första samarbete med den nordamerikanska institutionen.
Doppade i ganska enhetliga färgpaletter, ger förslagen i den kommande kapseln svarta och benvita stilar med en gammaldags estetik via mocka som de visas på. Det håriga materialet är inte nytt för Converses två ikoniska silhuetter, genom thisisneverthat’s take hämtar inspiration från 1990-talet och fungerar som ett försök att föra förr till år 2021. Förutom det enkla, men genomtänkta arrangemanget som tar över Ovandelen har den sydkoreanska etiketten tryckt text och siffror på mellansulornas laterala sidor, en nick till både interna produktionsdetaljer och egna interna kollektioner. Registreringsskyltar har co-branding från de två nya medarbetare, medan yttersulor har en iögonfallande, disparat grön smink som gör ett eget uttalande.
Fortsätt framåt för kampanjbilder av kollektionen (som inkluderar kläder) och förutse en lansering av Converse.com den 4 november.
Läs mer om andra modeller och nyheter här.