The Three Stripes har återupplivat sin adidas Originals-kategori under de senaste sju månaderna, och medan ett antal låga silhuetter har dominerat det vanliga medvetandet påminner adidas Top Ten om världen att det finns med hjälp av ESPN.
Samarbetet kan tyckas konstigt, men det är sannolikt en lekfull nick till sändningsnätverkets ”Top Ten Highlights” -programmering. Dessutom är den övervägande ”Chalk White” -sminken och användningen av den nu Disney-ägda plattformen också nickar till båda parternas debutår 1979, med nätverkets SportsCenter-show som ger sina nu retro-färger och logotyp till paret. Skimrande guldfästen visas på skosnören, med en icke-standard spetsbygel som förenar blandningen. Co-branding på tungan och övre hälen betecknar detta pars samverkande natur ytterligare. Slutligen har den halvgenomskinliga yttersulan en grönaktig nyans som antyder glöd i mörkret, även om det ännu inte har bekräftats.
Ett officiellt släppdatum för adidas.com har inte avslöjats, men detta par kommer sannolikt att lanseras innan 2021 slutar.
Läs mer om andra modeller och nyheter här.